Wycieczka w Bieszczady

Pierwszy tydzień czerwca klasa IB i IA SLO spędziły na wycieczce Bieszczady, Sandomierz Łańcut wraz z opiekunami: panią Anną Kiełczewską, Ewą Wiśniewską i Agnieszką Walewską- Żurek.Towarzyszyła nam piękna, słoneczna pogoda i radosne nastroje.

W drodze do pensjonatu Gawra koło Leska, gdzie byliśmy zakwaterowani, odbyliśmy spacer z przewodnikiem po Sandomierzu. Drugiego dnia przejechaliśmy Dużą Obwodnicą Bieszczadzką w kierunku Cisnej do miejscowości Majdan, skąd udaliśmy się kolejką do Przysłupu. Następnie powędrowaliśmy na Połoninę Wetlińską do schroniska Chatki Puchatka w sercu Bieszczadzkego Parku Narodowego. Popołudniową porą wybraliśmy się na spacer po Polańczyku, znanym uzdrowisku. Trzeciego dnia zwiedziliśmy Lesko, spacerowaliśmy po malowniczej dolinie starorzecza Sanu (ostoja ptactwa wodnego) do "świętego źródełka" w Zwierzyniu. Wracaliśmy przez górę Grodzisko i zaporę wodną w Myczkowcach. Zwiedziliśmy także  wystawę w Centrum Kultury Ekumenicznej w Caritas Myczkowce (miniatury bieszczadzkich cerkwi, ogród biblijny, zwierzyniec). Spacerowaliśmy koroną zapory wodnej i deptakiem nad Zalewem Solińskim. Zwiedziliśmy też imponujące Muzeum Bojków w Myczkowie. W Sanoku zwiedziliśmy z zewnątrz zamek, przeszliśmy do ławeczki Dobrego Wojaka Szwejka a także byliśmy w Muzeum Budownictwa Ludowego z miasteczkiem galicyjskim . Ostatniego dnia, w drodze powrotnej udaliśmy się do zamku  w Łańcucie.