Wycieczka szlakiem Romantyzmu na Mazowszu

12 października, w piękną jesienną środę, klasy 5, 6 oraz 8 wybrały się pod opieką swoich wychowawców na wycieczkę do Opinogóry, Ciechanowa i leśniczówki Paryż w ramach projektu Kulturalna Szkoła na Mazowszu.

Pomysł na wycieczkę zrodził się dzięki uchwaleniu przez Sejm roku 2022 Rokiem Romantyzmu Polskiego ku uczczeniu  dwusetnej rocznicy wydania "Ballad i romansów" Adama Mickiewicza.  Postanowiliśmy  zatem podążyć szlakiem romantyzmu na Mazowszu. I tak zwiedziliśmy Muzeum Romantyzmu mieszczące się w Opinogórze, z którą związana była postać Zygmunta Krasińskiego (autora Nie-boskiej komedii i  Irydionu), obejrzeliśmy oprowadzani przez przewodnika urokliwy i romantyczny pałacyk myśliwski, oficynę oraz dwór i powozownię. Przespacerowaliśmy się po pięknym kompleksie parkowym z czterema zarybionymi stawami. Następnie, wykorzystując bliskie sąsiedztwo Ciechanowa, udaliśmy się do Zamku Książąt Mazowieckich, gdzie mogliśmy poczuć przez chwilę historię średniowiecza. Po spacerze po rynku Ciechanowa udaliśmy się do Leśniczówki Paryż na piknik - ognisko z kiełbaskami. Mieliśmy też okazję na międzyklasową integrację przy wspólnej grze w piłkę siatkową i swobodnym odpoczynku na świeżym powietrzu.

Był to niewątpliwie owocny i bardzo przyjemnie spędzony dzień.